Hälsoliv...igen : )

I går skulle vi in till Danmark och Tivoli med Christoffer, Sandra och Saga men det blev till att stanna hemma då jag blev sjuk på nytt : ( Hade sett fram emot det så mycket och blev besviken som ett litet barn.
Idag känner jag mig lite piggare och har varit uppe lite. Helt skakig och slut i kroppen men känner mig ändå mycket bättre.
Emma sov över hos mormor och morfar i natt. Hon var med mormor i folkets park och dem hälsade på morfar på sjukhuset.
Jag frågade henne om morfar Kalle såg pigg ut idag. Svaret jag fick var " jag vet inte men han gav mig en choklad"
Tack snälla mamma och pappa för hjälpen. Har varit underbart att få vila lite och bättra på sig.

Mattias var med barnen och tog svinsprutan idag. Nu på kvällen fick Emma lite feber. Jag gav henne en alvedon innan hon somnade. Hoppas det är borta till i morgon.

Jag har nu ca 30 läsare varje dag. Det gör det ännu roligare att skriva när jag vet att där finns någon där ute som läser : ) Tyvärr har jag inte bjudit på så rolig läsning den sista tiden då det bara varit sjukdom och elände. Men det blir bättre : )

I måndags började jag leva hälsoliv igen: ) Nu är det på allvar fram till jag börjar jobba. Då ska man helt plötsligt slänga mysbrallorna för kavajen. Måste känna mig lite snygg då : )
Ska tappa 3kg innan den 4 Jan.
Inga problem.

Min plan:
Havregrynsgröt till frukost
Frukt som mellanmål 2ggr/dag
Middagen mer protein mindre kolhydrater
Bytar ut kvällsmaten mot en nutrilett.
Dricker massvis med vatten.

Träna crosstrainer 2-3 ggr per vecka
Brukar tappa rätt fort när jag gör så här.
Får se hur det tar sig : )
hej för nu...

Kommentarer
Postat av: sandra

behöver inte gå ner mer, du är så mager nu och fin som du är

2009-12-03 @ 06:57:07
Postat av: Therese

jag har massa nutrilett som du kan få==) Hoppas du blir frisk snart. kram

2009-12-03 @ 08:08:53
URL: http://isabellnicole.blogg.se/
Postat av: Maria

Både jag och mannen försöker också leva hälsoliv inför thailand i januari. Kokt fisk eller grillad kyckling i ugn med massa grönsaker och keso till kvällen, på lunchen en soppa med max 250 kcal.... frukt mitt på dagen och käckemacka innan läggdax....så ser våran dag ut =)..... lycka till Petra....

2009-12-03 @ 08:21:18
URL: http://familjensliv.blogspot.com/
Postat av: Petra

nutrilett mottages med glädje : ) Tack vännen! Hoppas du blev nöjd med legot Therese. Simon ska ha mer pengar men jag stog med nymålade naglar så jag sa att jag ger dem till dig : )

Skrev ner vit fisk på handlelistan Mia : ) Vad är det för soppa?

Och tack snälla Sandra.

2009-12-03 @ 09:40:07
Postat av: Louise

Var är det du jobbar?

2009-12-03 @ 10:23:54
Postat av: Petra

På Joy i Burlöv.

2009-12-03 @ 11:26:42
Postat av: Maria

Inte roligare än fryst färdig findus soppa, 50kcal /100 gram, de ligger på ca 300gram så kan du snabbt räkna hur många kcal det innehåller.....rätt goda och lagom till lunchen....

2009-12-03 @ 16:25:35
URL: http://familjensliv.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Förstår verkligen inte varför du ska gå ner i vikt.. Du är ju hur smal och snygg som helst.

2009-12-04 @ 13:48:43
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0